Tuesday, March 29, 2016

PROJEK ELEKTRONIK MEKANIKAL: PETI KESELAMATAN KEDAI EMAS

Projek elektronik

Projek elektronik ni saya buat untuk student je dulu, guna plywood motor, magnetic sensor, pic microcontroller dan lain2. Kegunaan sebagai peti simpanan barang kemas automatik. Contoh bila orang yang tidak dikehendaki membuka pintu peti ni maka buzzer amaran akan berbunyi, serentak dengan itu papan tempat letak barang kemas akan pusing 180 degree terbalik untuk mencampakkan barang kemas kebawah yang lebih selamat. Bila keadaan dah normal kita tekan butang reset dan papan tu akan pusing kembali ke kedudukan asalnya. Bagaimana pun tuan punya masih boleh membuka dan tutup pintu tanpa gangguan dengan menekan butang rahsia setiap kali nak ambil barang, tetapi selepas tutup dia akan jadi seperti biasa balik...he macam2 kan nengoklah video ni...

video

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...